ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES PER A APRENDRE.
En els cursos anteriors
es van introduir aquestes magnituds amb la utilització de les principals
unitats del sistema mètric decimal.
En aquesta unitat, es repassen les unitats, es treballen en profunditat els
canvis d’unitats, les expressions complexes i incomplexes i es realitzen operacions
amb mesures longitud.
Per a reflexionar sobre la necessitat d’acceptar un
sistema de mesura comuna i invariant, es pot demanar un treball individual de
recerca d’informació sobre diferents unitats antigues i els seus usos en diferents regions i sobre altres sistemes
diferents del decimal vigent. I després, en gran grup, organitzar un debat
sobre els avantatges i inconvenients del seu ús.
Es recomana una metodologia activa que
implique:
- La manipulació dels diferents instruments de mesura.
- El maneig de distàncies llargues i curtes.
- La comprovació de les equivalències entre les diferents unitats mitjançant mesuraments directes.
- La realització d’estimacions, etc.
Al llarg del tema convé proposar activitats pràctiques per a realitzar mesuraments utilitzant diferents instruments de mesura, proposant prèviament als xiquets i a les xiquetes que realitzen estimacions de mesura, és a dir, de fer el càlcul a ull.
Els procediments per als canvis d’unitats i les
operacions en forma complexa, es fixaran amb la pràctica dels algoritmes
numèrics i se’ls dotarà de significat associant-los a situacions en contextos
reals.
- Per a l’afermament dels conceptes que es tracten és preferible el treball en xicotet grup i després de forma individual.
- La resolució de problemes necessita d’un primer moment de reflexió i esforç individual, i posteriorment es pot fomentar la reflexió conjunta en xicotet grup.
- Posada en comú en gran grup: després del treball individual o grupal.
- Exposició del professor.
- Treballarem estratègies d’aprenentatge que faciliten el desenvolupament multidisciplinari i autònom de l’alumne (aprendre a aprendre).
No hay comentarios:
Publicar un comentario